Право на отговор: БНТ

67
АЕЖ-България

Българската национална телевизия излезе със следното изявление по повод позицията на Асоциацията на европейските журналисти – България:

БНТ винаги е отразявала коректно обществените интереси

В БНТ получихме становище на журналистическа асоциация, в което обществената медия е обвинена в затъмнение на еко-протестите на Орлов мост. Истината обаче е, че първата телевизия, която отрази протестите още в първия ден, е тъкмо БНТ. Фактът беше отбелязан от стотици граждани в социалните мрежи и кой знае защо пропуснат от авторите на “декларацията”.

В сутрешния блок “Денят започва” не беше спестен нито един неудобен въпрос към представителя на законодателната власт и автор на поправките. Доколкото знаем острите интервюта на четири очи не са отменени нито в Би Би Си, нито в която и да е медия по света.

Колкото до коментарите по време на волейболен мач – тук спазваме принципа на редакционната свобода и личната журналистическа отговорност. Ако Асоциацията на европейските журналисти спазва същите принципи, то е редно да се извини на БНТ поне за неверните факти.